воскресенье, 23 июля 2017 г.

Գալա Թվ. հարցազրույց

Ապրիլյան պատերազմը խեղաթյուրված է հայոց պատմության դասագրքերում

Ապրիլյան պատերազմը ներառվել է ավագ դպրոցի հայոց պատմությանդասագրքերում՝ խեղաթյուրված տարբերակով:




Այս մասին ԳԱԼԱ-ի հետ զրույցում կարծիք է հայտնում Մխիթար Սեբաստացիկրթահամալիրի պատմության մասնագետ Վահրամ ԹոքմաջյանըԸստ Թոքմաջյանի՝այդ դեպքերը նկարագրված են իրականության հետ կապ չունեցող աղերսներով, ևհիմնականում դասագրքում ՍՍարգսյանին ներկայացվում է որպեսհերոսապատման հերոսի:
«Միայն մի տող էր պակասումոր գրեինասենքմեր խիզախ նախագահը հեծավՔուռկիկ Ջալալին ու սլացավ ԲաքուՈրևէ խոսք չկա արդեն ապացուցված ևիշխանությունների կողմից այլևս չժխտվող տարածքների կորստի մասին»:
ԳԱԼԱ-ի հարցազրույցը Վահրամ Թոքմաջյանի հետ ներկայացնում ենքամբողջությամբ.
-Պարոն Թոքմաջյան, 2016թ.-ին հրապարակված հայոց պատմության դասագրքումարդյոք ներառված է 2016թ.-ի ապրիլյան պատերազմըԵթե այոապա ինչպե՞ս եններառել և ո՞րերորդ դասարանի պատմության դասագրքերում է:
-Այո, ներառված էԱնցյալ տարվա ապրիլյան դեպքերը ներառված են 12-րդդասարանի դասագրքումԻնչպես լինում է միշտերբ դեռ հուզականությունն իր տեղըչի զիջել բանականությանըայդ դեպքերը նկարագրված ենգոնե իմ կարծիքով,իրականության հետ կապ չունեցող աղերսներով:
Պարոն ԹոքմաջյանՀՀ իշխանությունները մշտապես բոլոր հնարավորտարբերակներով կեղծում են իրականությունը, նաև պատմական փաստերը,ինչպես եղավ 2008թ.-ի Մարտի մեկը դասագրքերում ընդգրկելու ժամանակՄենքտեսանք, թե ինչպես էր մեր տեսած պատմությունը խեղաթյուրվածԱյս դեպքումհատկապես ի՞նչն է սխալ ներկայացվումի՞նչ իրադարձություններ ու փաստեր ենխեղաթյուրված:
-ՆախՍերժ Սարգսյանը ներկայացվում է հերոսապատման հերոսՄիայն մի տող էրպակասում, որ գրեինասենքմեր խիզախ նախագահը հեծավ Քուռկիկ Ջալալին ուսլացավ ԲաքուՈրևէ խոսք չկա արդեն ապացուցված և իշխանությունների կողմիցայլևս չժխտվող տարածքների կորստի մասինՀեղինակների մոտ գերակշռում է«դաշնակցական» մառազմընրանք դավադրությունների տեսություններիսիրահարների նման խեղաթյուրում են իսկությունըԿարդացողի մոտտպավորություն է ստեղծվումոր ապրիլին մենք ռազմական գործողություններ ենքծավալել երկու ճակատով՝ ադրբեջանական ու թուրքականԻսկ իրականում գիտենք՝ինչ է տեղի ունեցելՈրևէ տողով արտացոլված չէ մեր անհաջողություններիպատճառըՎայ-հայրենասերի դիրքերից նրանք մոտավոր նույն նկարագիրն ենտալիսինչ գրում են Երկրորդ աշխարհամարտի մասինՇատ բան կարելի է ասել,բայց բավարարվենք այսքանով:
-Պարոն Թոքմաջյանովքե՞ր են հեղինակներըԴուք առիթ ունեցե՞լ եք հանդիպելուկամ նրանց հետ զրուցելուԻ՞նչ նպատակ ունեն իշխանությունները դեպքերըփոխված ներկայացնելու:
-Հեղինակները ոլորտում հայտնի և նաև վարչական պաշտոն զբաղեցնող մարդիկ են:Ես վերջին անգամ նրանցից մեկի հետ հանդիպել եմ երկու տարի առաջերբ դեռ չկարապրիլյան պատերազմըբայց ունեինք բազմաթիվ առարկություններ դասագրքերինկատմամբՄենք միասին մի եթերում էինքորտեղ փառաբանում էին մայիսի 28-ը:Իրականումայդ օրը որևէ հանրապետություն չի հռչակվելԵթերից հետո ինձամենաբարձր մակարդակով խոստացան ներառել դասագրքերի ստեղծմանաշխատանքների մեջհիմա արդեն չեմ հիշումկարծեմ որպես փորձագետ, ու լսել իմառարկություններըԲայց այդ ամենն, իհարկե, տեղի չունեցավԴասագիրք գրողներնիշխանության սպասարկողներն ենՊատմությունը լավագույն գաղափարականզենքերից մեկն էու նրանք դա հլու-հնազանդ ծառայեցնում են իշխող վարչակարգին:Իմ կարծիքով՝ նաով դասարանում դաս չի անում և ունի վարչական պաշտոն,իրավունք չունի դասագիրք գրելու:
-Հիմա 12-րդ դասարանի աշակերտները փաստորեն նաև ականատես եննրանցիցշատերը նույնիսկ հարազատներ են ունեցելովքեր մեկնել են պատերազմ 2016-ին,կամ բանակում ծառայող հարազատներ են ունեցելի՞նչ են հարցնումաշակերտները Ձեզ որպես մանկավարժիԶարմացա՞ծ են արդյոք որոշ փաստերիխեղաթյուրումից:
-Իհարկե զարմացած ենՆրանք այդ տարիքում բավականին հասուն ենՆրանցհիշողությունն իր գագաթնակետին էՄենք անգամ կարող է որոշ բաներ մոռանանք,բայց նրանք ամեն ինչ հիշում ենԺամանակակից մեդիայի պարագայում շատտեղեկություններ հասանելի էԴրա համար մենք նման թեմաներին վերաբերվում ենքշատ զգուշավոր և համակողմանի:



Քրիստինա Մկրտչյան

0 коммент.:

Отправить комментарий