Ի սկզբանե փաստեմ, որ
տեքստում տեղ գտած մտքերի մի զգալի հատվածի հեղինակային իրավունքն ինձ չի պատկանում:
Դրանք վերցված են ներքոհիշյալ գրականությունից: Այս տեքստում, կփորձեմ հակիրճ ձևակերպել
և ներկայացնել նախագծային ուսուցման վերաբերյալ որոշակի պատկերացումներ, որոնց վրա
և կկառուցվեն ծրագրերում առկա նախագծերը:
Ասել կուզե, սույն տեքստը հանդիսանում է մնացյալ
ծրագրային-նախագծային հավելումների հիմնավորումը: Նախագծային ուսուցման պատմությունից
չի խոսվի, քանի որ դա համարում եմ աննպատակահարմար և ժամանակավրեպ:
Նախագիծը որպես ուսուցման մեթոդ
Ուսումնական նախագիծը՝
ուսումնաճանաչողական, ստեղծագործական կամ խաղային համատեղ գործունեության տեսակ է,
սովորող-գործընկերների միջև, որոնք ունեն ընդհանուր նպատակ և համաձայնեցված միջոցներ՝
ուղղված որևէ խնդրի լուծման կամ որոշակի արդյունքի ձևակերպման:
Սովորողի համար այն առավելագույն
դրսևորվելու միջոց է, ինչպես խմբային բնույթի աշխատանքներում, այնպես էլ անհատական
մոտեցման պարագայում: Այն հնարավորություն է տալիս սովորողին բացահայտելու իր մեջ եղած
ստեղծագործական ներուժը: Խմբային աշխատանքների՝ նախագծերի իրականացման պարագայում,
այն առաջարկում է լուծումներ մի շարք խնդիրների, ինչպես նաև զարգացնում է սովորողների
մոտ թիմային, փոխահամաձայնեցված և համագործակցային աշխատանքի իֆորմալ կրթության հմտությունները:
Նկարագիր. Նպատակ, խնդիրներ և հնարավորություններ
Ա. Ուսումնական նախագիծ
հասկացությունն ընկալվում է որպես համատեղ, նպատակաուղղված, նախապես ծրագրված համատեղ
խմբային աշխատանք: Նախագծային աշխատանքն ունի ընդհանուր խնդիրներ և նպատակ, որոնց վերջնական
արդյունքն այսպես ասած ինտելեկտուալ կոմպեսացիան է:
Այս մեթոդն ուղղված է զարգացնելու կոմմունիկացիոն
հմտությունները: Սրա մեջ համադրվում են սովորողի խմբի ներսում աշխատելու անհատական
և ինքնուրույն որակները:
Բ. <<Այն ինչը ես
կճանաչեմ և կընկալեմ, ես գիտեմ, թե ինչի համար այն ինձ պետք, որտեղ և ինչի համար ես
կարող եմ այդ գիտելիքը կիրառել >>. Ահա այս թեզն է ընկած ժամանակակից նախագծային
մեթոդի ընկալման հիմքում: Այս հանգամանքը գրավում է հատկապես այն կրթական համակարգերին,
որոնք փորձում են հավասարակշռություն մտցնել ակադեմիական գիտելիքի և կիրառական հմտության
միջև:
Գ. Առաջանալով ազատ կրթության
գաղափարի հենքի վրա, նախագծային մեթոդը, արդի փուլում ներառվում է կրթության ամենատարբեր
փուլերում: Նախագծային ուսուցման միջոցով կարելի է ուսուցանել ցանկացած տարիքի անհատի.
·
բացահայտել և ձևակերպել խնդիրները
·
վերլուծել դրանք
·
գտնել դրանց լուծման ուղիները
·
աշխատել տարաբնույթ աղբյուրների տեղեկությունների հետ
·
ստացված տեղեկատվությունն օգտագործել տրված առաջադրանքի լուծման
համար
Նախագծային ուսուցումը կրթական բարդ համակարգ
Նախագծային ուսուցումն
իր մեջ ներառում է մի քանի ենթահամակարգեր: Ինֆորմացիոն
(տեղեկատվական) ենթահամակարգն իր մեջ ներառում է իմացական և բնազդային
բաղադրիչներ: Իմացական բաղադրիչը
նախ և առաջ իմացումն է աշխարհի, տիեզերքի և սոցիումի կառուցվածքի մասին: Իմացական բաղադրիչի հիմնական գործառույթը
հարցեր տալու, խնդիրներ առաջադրելու և դրանք ուսումնասիրելու կարողությունն է: Ռեֆլեկտիվ բաղադրիչն ապահովում է անհատի
ինքնակառավարումը, ինքնավերահսկումը և տարբեր խնդրային իրավիճակներում խորքային ուսումնասիրությունը:
Հոգեբանական ենթահամակարգը ներառում
է մոտիվացիոն բաղադրիչը, որը պատասխանատու է սովորողի մոտ հետազոտական ակտիվության
և փնտրելու ակտիվության համար: Կոնվերգենտ
և տարամետ բաղադրիչները պատասխանատու
են մտածողության տարբեր ձևերի առկայության համար: Կոնվերգենտ մտածողությունն ուղղված է ենթադրյալ մեկ ճիշտ պատասխան
գտնելուն. Դա ավանդական մտածողությունն է: Տարամետ
մտածողությունն ուղղված է բազմաթիվ մտքեր կամ այընտրանքներ գտնելուն: Այն յուրահատուկ
կամ ստեղծագործ մտածողության գլխավոր բաղադրիչն է: Մտածողության այս տեսակը լայնորեն
կիրառվում է, երբ խնդրին անհրաժեշտ է տալ առավել ստեղծագործական լուծում: Սակայն ինչքան
էլ խոսենք տեսական հարցադրումներից, յուրաքանչյուր նախագծի և ուսումնասիրության հիմքում
ընկած է պրակտիկ գործունեության
ենթահամակարգը:
Շարունակելի...
Աղբյուրներ
1. Научно-исследовательская
и проектная деятельность учащихся учреждений общего, начального и среднего
профессионального образования, под ред., Полиракповна Л. К., Вальеревна Ю., Л.,
2. Ступницкая
М. А., Что такое учебный проект?, М., 2010.
3. Թոքմաջյան Վ.,
Մանկավարժական մտորումներ, Եր., 2013:
0 коммент.:
Отправить комментарий