суббота, 24 октября 2015 г.

Սոցիալական մաքրում

Վերջերս կարդացի մի փոքրիկ հոդված, որտեղ պատմում էին այն մասին, թե ինչպես են Բրազիլիայում մի խումբ հատուկ ծառայության աշխատակիցներ, զզվելով երկրում տիրող ծախու բարքերից, ինքնուրույն իրականացրել սոցիալական մաքրումներ:
Իսկ ինչու՞մն է եղել խնդիրը: Նարկոմանիայի և կոռուպցիայի աճող համակարգում, այդ ամենը դուրս էր եկել փողոց: Ձերբակալվածները չնչին կաշառքների դիմաց ազատվում էին և շարունակում իրենց գործունեությունը: Իսկ գաղտնիք չէ, որ նման գործարքներում, որպես սպառողներ և տարածողներ հիմնականում հանդես են գալիս դեռահասները, որոնց գրավում է Մաֆիա ասվածը և դրա հետ կապված ամեն ինչ: Խումբն իրագործեց 18 սպանություն և բռնվեց 19-րդի վրա:

Նմանատիպ մի դեպք էլ եղել էր բալկաններում (կոնկրետ որ երկրում, չեմ հիշի): Երիտասարդ ընկերների մի խումբ, որոշել էին մաքրել իրենց մշակույթը հիմար կատարողներից: Եվ ենթադրենք երգիչը երգում է._<<Ախ քո սիրուծ ես կայրվեմ>>: Նման ախմախ մտքերի համար, երգչին բռնում էին և սիրո ցանկությունը կատարում: Խումբն իհարկե բռնվեց, բայց բալկանյան մշակույթը բավականին մաքրվեց:

Հիմա Հայաստանում մի իրավիճակ է, երբ բոլոր ոլորտներում մեզ պետք են նման խմբեր: Վաղուց անցել են այն հիմար ժամանակները, երբ կրթություն կամ մշակույթ պարտադրելով, կարելի է ինչ-որ բան փոխել: Անցել են այդ ժամանակները: Փողոցը, քուչեն, եթերը, թաղային հեղինակությունը ու սրանց հովանավոր իշխանությունն իրենց հակազդեցությունը թողնում են: Ու այդ հակազդեցությունը կրկնակի է: Մեր մեջ ասած, դպրոցն էլ` ամբողջացնողն է: Ի՞նչ մշակույթի կամ կրթության պարտադրանքի մասին է խոսքը, երբ 1400 դպրոցների մանկավարժ կոչվածների 90 տոկոսը զբաղված են ընտրակեղծիքով: Ու անցել են այն ժամանակները, երբ ասում էին թե, ինչ-որ բան հնարավոր է փոխել իրավակարգ ճանապարհով: Իրավակարգ ճանապարհով կարելի է փոխել իրավակարգ երկրում: Փորձեք պատկերացնել, որ միջնադարյան հայ գյուղացին չերքեզին, ակ կոյունլուին, կարա կոյունլուին, մոնղոլին, թաթարին կամ մեկ այլ նվաճողի փորձում է օրինակարգ ճանապարհով բան բացատրել: Ծիծաղելի է չէ՞: Դավիթ Բեկը դա հասկացել էր:

Հիմա ասածս ինչ է: Ժամանակն է Հայաստանում ստեղծվեն նման սոցիալական մաքրության խմբեր: Որոնք կմաքրեն ամեն ինչ և ամենուր: Ասածս բնավ բռնության կոչ չէ, այլ իրողությունների տրամաբանական հետևանք, քանի որ այլ ելք չկա: Ես չգիտեմ, թե ովքեր կարող են դա անել կամ ինչ ռեսուրսների մասին է խոսքը: Օրինակ դաշնակցությունը: Սրա նրա հետ ախպերափայություն անելու, հերթական Հանրապետությունը կործանելու փորձերի փոխարեն, կարող է չէ՞ մահ կամ ազատություն գոռալ: Կամ չգիտեմ, աշխուժակները: Ամեն անգամ ոստիկանների տակն անկապ պառկելու փոխարեն, կարելի է հենց էդ բռնություն գործադրողին պառկեցնել քո տակը: Այս առումով Շանթի տրամաբանությունը հասկանում եմ: Ցավոք քիչ էին: Բայց այստեղ շատ կարևոր է, որ այդ սոցիալական խմբերը, երբ ավարտեն իրենց հատուկ առաքելությունը, գնան ու իրենց գործով զբաղվեն, մինչև կգա այն պահը, երբ էլի իրենց առաքելության կարիքը կզգացվի: Իսկ այդ ժամանակը միշտ կգա:

Չգիտեմ, մի տեսակ խառը ստացվեց:

Հ. Գ.
Նկարը թեմայի հետ կապ չունի, երկրորդ համաշխարհային պատերազմի ֆրանսիացի պարտիզաններն են: Չնայած լավ էլ կապ ունի: Նրանքն էլ իրենց սոցիալական մաքրումն էին իրականացնում:

0 коммент.:

Отправить комментарий